Aktualności

Księga Znaków PZPN

Dodano: 05-05-2014r.

Księga Znaków PZPN

 Identyfikacja wizualna związku

Efektem kliku miesięcznych prac KIWISPORTu oraz PZPNu jest Księga Znaków PZPN.

Dokument, liczący prawie dwieście stron, ukazuje znaki, wchodzące do rodziny symboli PZPN – od głównego logo związku z orłem w sygnecie począwszy, przez logo 1. Ligi, Pucharu Polski, dyscyplin znajdujących się pod opieką PZPN, po znak Szkoły Trenerów, Klubu Kibica, Fundacji Piłkarstwa Polskiego.

Główna linia kreatywna identyfikacji wizualnej wraz z logotypem korporacyjnym PZPN powstała jeszcze w okresie współpracy z agencją Salt Pepper. Wśród opracowanych wówczas znaków były także logotypy Pucharu Polski, 1 i 2 Ligi. W ramach współpracy PZPN z KIWISPORT, zaprojektowane zostały znaki identyfikujące piłkę nożna kobiet, Centralną Ligię Juniorów, Beach Soccer, Futsal, a także inicjatywy PZPN, skierowane do najmłodszych adeptów piłki nożnej, w ramach UEFA Grassroots. Wszystkie z nich, utrzymane w kolorystyce Polskiego Związku Piłki Nożnej, z elementami nawiązującymi do dyscypliny w sygnecie.

–  Zamykając prace nad przygotowaniem Księgi Wszystkich Znaków PZPN, zakończyliśmy długi proces tworzenia identyfikacji wizualnej dla związku, jako nowoczesnej organizacji sportowej i poszczególnych zarządzanych przez nas rozgrywek oraz wszystkich innych najważniejszych "produków" marketingowych w naszym portfolio - powiedział Piotr Gołos, Dyrektor Departamantu Marketingu i Spraw Zagranicznych.

 

Księga Znaków jest swoistą instrukcją, pokazującą warianty występowania każdego ze znaków, określająca kolorystykę podstawową oraz alternatywną, przedstawiającą konstrukcję pola ochronnego, zasady umieszczenia logo na koszulkach piłkarskich, sposób połączenia ze znakiem sponsora, a także nieprawidłowe zastosowania.  Pełna wersja Księgi Znaków PZPN opublikowana jest w zakładce Federacja na www.pzpn.pl

– Uporządkowanie i skodyfikowanie wszystkich zasad pozwala na spójne zastosowanie poszczególnych marek i znaków w komunikacji z naszym zmieniającym się bardzo szybko otoczeniem, oraz – co jeszcze ważniejsze – pozwala na nadanie im indywidualnej tożsamości. Stworzenie logotypu, odpowiedniego „opakowania” całego produktu i unikalnej oprawy, atrakcyjnej dla kibiców, mediów i sponsorów, odrębnie dla Pucharu Polski, turniejów dziecięcych, piłki kobiecej, futsalu czy beachsoccera etc, zwiększa rozpoznawalność i rangę każdej z dyscyplin. Wierzę, że pomoże nam to jeszcze skuteczniej je popularyzować, budując jednocześnie ich wizerunek, wartość rynkową i otwierając nas na współpracę z kolejnymi partnerami – dodaje Piotr Gołos.